Kompleksowe wsparcie z zakresu IT i współpracy z NFZ
Rozliczamy:
  • Ambulatoryjna Opieka Spec
  • Leczenie stomatologiczne
  • Opieka paliatywna i hosp.
  • Opieka długoterminowa
  • Opieka psychiatryczna
  • Podstawowa opieka zdrow.
  • Rehabilitacja lecznicza
  • Profilaktyczne prog. zdrow.
  • Leczenie szpitalne
  • Świadczenia piel. i opiek.
  • Zaopatrzenie w wyroby med.

Więcej...

Opinie naszych Klientów

Zakupy przez Internet – fakty i mity

Według raportu „Dochody i warunki życia ludności Polski” opublikowanego przez GUS w marcu tego roku ponad 51% gospodarstw domowych w Polsce posiada dostęp do internetu. Biorąc pod uwagę fakt, że raport został sporządzony na podstawie badania przeprowadzonego w 2009 roku możemy założyć, że obecnie procent ten jest wyższy. Jest to wynik, którego jako kraj nie musimy się wstydzić. Internet wkroczył w nasze życia śmiałym krokiem przejmując wciąż nowe obszary. Dla wielu w dalszym ciągu pozostaje wyłącznie medium przekazującym informacje i umożliwiającym komunikację międzyludzką. Tymczasem spełnia on również wiele innych funkcji, jedną z nich są zakupy internetowe. Specyfika prowadzenia handlu internetowego, brak konieczności posiadania rozbudowanej sieci sprzedaży i zatrudniania całej rzeszy ludzi, te i inne czynniki sprawiają, że ceny oferowane przez sklepy internetowe są często niższe od cen tych samych produktów w sklepach tradycyjnych. Nie można również zapominać o wygodzie, zakupów możemy dokonać nie ruszając się z domu. Głownie te cechy zakupów internetowych sprawiły, że zdobyły sobie dużą popularność. Niestety wokół zakupów internetowych powstało wiele mitów, z których część skonfrontujemy dzisiaj z rzeczywistością.

Mit 1: „Kupując przez Internet łatwo być oszukanym”
Fakt: Przy zachowaniu minimum ostrożności zakupy w Internecie są całkowicie bezpieczne. Kupując w sklepie internetowym należy zwrócić uwagę na takie dane jak adres siedziby, NIP i REGON. Warto również sprawdzić opinie innych klientów na temat sklepu, najlepiej w tym celu skorzystać z niezależnych do sklepu serwisów takich jak porównywarki cen. Kupując w serwisach aukcyjnych zwracajmy uwagę na te same rzeczy i unikajmy „niewiarygodnie” atrakcyjnych ofert.

Mit 2: „Na zamówione przez Internet towary długo się oczekuje”
Fakt: Rozwój usług kurierskich sprawił, że obecnie ta forma przesyłki nie jest już tak znacząco droższa od usług Poczty Polskiej jak to było dawniej. Dzięki temu nierzadko zdarza się, że zamówione przez Internet towary docierają do odbiorcy już następnego dnia. Czas oczekiwania na dostawę zależy również od wybranej formy płatności, jeśli wybraliśmy zwykły przelew – musimy poczekać na jego zaksięgowanie.

Mit 3: „Przy zakupach online zawsze jest problem z reklamacją i zwrotem”
Fakt: Podobnie jak w przypadku mitu pierwszego podstawową zasadą jaką powinniśmy się kierować przed dokonaniem zakupu jest sprawdzenie wiarygodności sprzedawcy i zasad jakimi kieruje się przy reklamacjach i zwrotach. Jeżeli kupujemy u sprawdzonego sprzedawcy nie będziemy mieli problemu z reklamacją. Oczywiście w większości przypadków poniesiemy koszt dostarczenia towaru do sprzedawcy, lecz nie powinno nas to dziwić, do sklepów tradycyjnych również sami musimy dostarczyć reklamowany towar. Nieco inaczej rzecz wygląda w przypadku producentów utrzymujących własną sieć serwisową (na przykład elektronika RTV, sprzęt AGD). W takim przypadku, to że kupiliśmy na przykład telewizor w sklepie internetowym nie oznacza, że musimy go reklamować właśnie w nim, możemy dostarczyć sprzęt bezpośrednio do najbliższego serwisu.